چه روشهایی برای دریافت اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت وجود دارد؟

به طور کلی، اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در روش های زیر خلاصه میشود در قالب ثبت و راه اندازی یک شرکت جدید: ثبت و راه اندازی شرکت همانند هر کشور دیگر با انتخاب نام و ثبت ان در Registro Mercantil و سپس آماده کردن اساسنامه بر اساس ضوابط و آیین نامه های کشور اسپانیا سرمایه گذاری مشترک: خرید سهام یک شرکت اسپانیایی زیر مجموعه یک شرکت اسپانیایی: در این روس میتوان شرکتی تحت عنوان تابع یک شرکت فعال اسپانیایی ثبت کنید. به صورت خود اشتغالی Autónomo : خود اشتغالی یا کسب و کار انفرادی، یعنی راه اندازی یک کسب و کار با مسئولیت فردی. خرید نمایندگی Franquicia: ثبت شرکت در قالب خرید نمایندگی یک شرکت زنجیره ای در اسپانیا هر نوع دفتر نمایندگی در اسپانیا.

پروسه و مراحل ثبت شرکت در اسپانیا به چه صورت می باشد؟

در ابتدای امر بنا بر قوانین کشور اسپانیا، تمامی شهروندان خارجی هایی که قصد هر فعالیت اقتصادی، خرید فروش و زندگی در این کشور را دارند می بایست شماره هویت خارجی (NIE) دریافت کنند. این شماره برای تمامی امور ثبتی و حقوقی مورد نیاز می‌باشد. متقاضیان می بایست با یک وکالت نامه محضری به وکیل خود در اسپانیا وکالت دهند تا اقدام به دریافت این شماره شود. در مرحله بعدی می بایست حداکثر ۵ نام پیشنهادی برای سازمان ثبت شرکت ها (Registro Mercantil) فرستاد تا یکی از آنها انتخاب و ثبت شود و کد شناسایی مالیاتی موقت دریافت کرد. در گام بعدی با تاییدیه ها و شماره هویت خارجی می بایست اقدام به افتتاح حساب در یکی از بانک های اسپانیایی نمود و مبلغ ۳۰۰۰ یورو را به عنوان سرمایه شرکت در حساب بلوکه نمود. لازم به ذکر است پس از انجام امور اداری و ثبتی این مبلغ قابل برداشت می‌باشد.
در مرحله بعدی می بایست ثبت شرکت از طریق ثبت اسناد (Notario) انجام شود و اساس نامه بر اساس نوع فعالیت شرکت آماده شود. این نکته حائز اهمیت است که هر فعالیتی در اساس نامه قابل ثبت می باشد اما برخی از آنها نیاز به مجوز از سازمانهای مربویطه خواهند داشت که می بایست قبل از شروع فعالیت این مجوز ها نیز اخذ شود.

بعد از اتمام این مراحل باید یک طرح کسب و کار یا اصطلاحا Plan de negocio آماده کرد که در آن برنامه کاری چند سال آینده و پیش بینی سود در آن مورد بررسی قرار داد و این طرح را به سازمان ملی انجمن شرکت ها و کارآفرینان ارائه نمود. پس از تاییدیه این سازمان مدارک مربوط را باید به سفارت اسپانیا در ایران ارائه نمود و پس از دریافت ویزا و سفر به اسپانیا اقدام به دریافت کارت اقامت کاری نمود

آیا به اعضای خانواده فرد متقاضی اجازه اقامت داده میشود؟

بله. از مزایای این روش امکان دریافت اقامت برای اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) می باشد که اصطلاحا به آن Reagrupacion familiar نامیده میشود. طبق قوانین ۲۰۱۸ کشور اسپانیا سرپرست خانواده می بایست مبلغی را به عنوان ساپورت هزینه های اعضای خانواده اعلام نماید. این مبلغ ۱۵۰ درصد شاخص عمومی درآمد چندگانه یا اصطلاحا IPREM که در سال ۲۰۱۸ این مبلغ ۵۳۷.۸۴ یورو میباشد.

شرایط دریافت اقامت دائم و اخذ پاسپورت چیست؟

پس از سه سال اقامت موقت، امکان درخواست برای اقامت دائم وجود دارد و پس از گذشت پنج سال از دریافت اقامت دائم، می توان برای دریافت پاسپورت اقدام کرد. این یک امتیاز بزرگ محسوب میشود که پس از سه سال اقامت موقت کاری امکان تبدیل به اقامت دائم وجود دارد.

شرایط دریافت پاسپورت (تابعیت) چیست؟

پنج سال پس از دریافت اقامت دائم، و گذراندن آزمون آشنایی با کشور و فرهنگ اسپانیا و آزمون زبان سطح ابتدایی A2 واجد شرایط دریافت پاسپورت (تابعیت) هستید.

محدودیت ها در این روش کدامند؟

شما بدون هیچ محدودیتی امکان به سفر به تمامی کشورهای حوزه شنگن را دارید. اما اگر بخواهید به خارج از حوزه شنگن سفر کنید، در هر ۱۸۰ روز تنها ۹۰ روز، مجاز به سفر هستید.

مزایای دریافت اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت چیست؟

عدم نیاز به مدرک زبان
عدم نیاز به مدارک تحصیلی (مگر اینکه فعالیت ها در حوزه های تخصصی باشد که نیاز به مدارک تحصیلی می باشد)
امکان دریافت اقامت برای تمامی اعضای خانواده که شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می‌باشد
امکان فعالیت در بازارهای اروپایی و بین المللی
امکان درخواست اقامت دائم پس از ۳ سال
امکان اخذ آسان ویزا برای اکثر کشورهای جهان
امکان افتتاح حساب بانکی
ثبت برند اروپایی

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

1-تکمیل فرم درخواست (NIE)

2-اسکن رنگی از پاسپورت متقاضی

3-تکمیل فرم ثبت شرکت در اسپانیا

4-اعلام خلاصه فعالیت هایی که در اسپانیا قصد انجام دارید

5-دریافت دعوتنامه از طرف وکیل اسپانیایی

6-دو قطعه عکس

پروسه دریافت اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت چه مدت طول خواهد کشید؟

معمولا این پروسه ۱۰ ماه به طول می انجامد.

شرایط تمدید اقامت اسپانیا با ثبت شرکت چیست؟

پرداخت حداقل مالیات با توجه به بیزنس پلن
ارائه گواهی عدم سوپیشینه
سودآور بودن شرکت
شرایط اخذ اقامت کاری اسپانیا

اگر شما قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید، راههای گوناگونی وجود دارد که هر کدام مزایا و محدودیت های خود را دارا می باشند.

مطالب مرتبط

خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا

بلاگ
خرید ملک در اسپانیا و مزایای اخذ اقامت طلایی اسپانیا 1- داشتن حق سکونت در کشور اسپانیا 2- امکان افتتاح حساب بانک های اروپایی 3- امکان تحصیل رایگان فرزندان در…
بیش تر بخوانید
فهرست
× چت آنلاین در واتس اپ